Jak se začít lépe stravovat?

Jak se začít lépe stravovat?

S novým rokem přichází nová odhodlání a s nimi i nová předsevzetí. Jaké předsevzetí jste si dali vy? Předpokládám, že většina z vás nějaké má a jistě se bude týkat vašeho těla – chcete shodit pár kil nebo vytvarovat postavu, že jo??!! Pamatujte, že žádnými drastickými diety nikdy nezhubnete udržitelně! Pouze tím, že si navyknete na nové (lepší) stravovací zvyklosti, můžete něco změnit.

 

K tomuhle předsevzetí vám dám pár svých typů:

Důležité je si předem říct, že SE ZMĚNAMI byste měli začít POMALU. Pokud se jednoho dne probudíte a budete chtít všechno změnit hned, málo kdy se vám to povede. Samozřejmě se nějací jedinci najdou, kteří jsou takto odhodlaní a obrovské změny provedou ze dne na den, ale málo kdy jim to vydrží na delší dobu. Nejdříve se zaměřte na velké chyby ve vašem životní stylu. Jako příklad si uvedeme pohyb. Uvědomíte si, že sedíte stále na židli a denně se opravdu skoro nehnete – vaším cílem by určitě nemělo být běhat 7 dní v týdnu – to prostě nezvládnete. Zařaďte třeba nejdřív chůzi, nějaké skupinové lekce nebo si zacvičte, protáhněte se doma a postupně přidávejte na frekvenci a intenzitě.

 

  1. JEZTE PESTŘE A PRAVIDELNĚ – to je prostě gró. Pestrá strava zahrnuje příjem základních makroživin jako jsou bílkoviny, tuky a sacharidy. Nezapomínejte ani na konzumaci OVOCE a ZELENINY. Denně byste měli sníst přibližně 3 kusy zeleniny a 2 kusy ovoce. Tak, chyťte se za srdce, kdo toto dodržuje? 🙂 Do správného jídelníčku patří také ryby, mléčné výrobky (kysané jsou super!), zdravé tuky – avokádo, ořechy, kvalitní oleje.

 

Výsledek obrázku pro health plate

 

2. SNÍDEJTE – souvisí to samozřejmě s prvním bodem, ale ráda bych snídani vyhradila vlastní místo v tomto článku. Ne nadarmo se říká, že snídaně je základ dne. Nebuďte líní si něco připravit. Nezabere to žádný čas. Můžete si připravit ovocnou kaši s ovocem a ořechy, nebo vejce na jakýkoliv způsob, možností je spousta, je na vás, co upřednostníte. Hlavně, vaše snídaně musí být opět pestrá!!

 

3. ZAŘAĎTE VLÁKNINU – vláknina je obsažená především v ovoci a zelenině, v celozrnných výrobcích, žitném pečivu, ovesných vločkách a dalších … Pokud tyto potraviny pravidelně zařizujete do vašeho jídelníčku, nemusíte mít obavy. na druhou stranu je nutné si dát pozor na přílišnou konzumaci vlákniny, která by vám mohla způsobit zažívací potíže (zácpa).

 

4. HODNĚ PIJTE – kolik litrů vody vypijete? Vody byste obecně měli vypít minimálně 1,5 litru, přesněji by to ale mělo být 30 ml vody na 1 kg vaší tělesné hmotnosti. Pokud tedy vážíte např. 70 kg, měli byste vypít přes 2 litry tekutiny. Je nutné si dát pozor na to, jaké tekutiny pijete. Nejvhodnější je čistá voda, nejlépe bez bublinek. Můžete to proložit neslazeným čajem. Pozor na smoothie nápoje a ovocné šťávy, uvědomte si, že pokud si uděláte šťávu ze 3 jablek a 3 pomerančů tak si právě dáváte super cukrovou bombu.

 

5. OMEZTE PŘIDANÝ CUKR  a  PRŮMYSLOVĚ ZPRACOVANÉ POTRAVINY – dejte si pozor na průmyslově zpracované zpracované potraviny jako jsou fasfoodová jídla, pizzy, kebaby, koblihy, atp. Většinou obsahují hodně nasycených tuků, jsou plné jednoduchých sacharidů a soli.

 

Výsledek obrázku pro processed food meme

 

7. POHYBUJTE SE – i když je tento článek věnován především pozitivním změnám ve stravování, tak bych chtěla připomenout, že pohyb je lék na všechno. Když můžete jít pěšky, jděte. Běžte si zaběhat, dojděte do posilky, … nejenže si pročistíte hlavu, ale uděláte něco pro své zdraví ale i také pro svou postavu. Správný jídelníček společně s pohybem to je ta nejlepší kombinace pro rychlý úbytek váhy!

 

Výsledek obrázku pro sweat like to look like

Držím vám palce ve vašich začátcích… 🙂

M.



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *